Category Archives: Onze Hoop

Onze Hoop

Certificaat van Waardering uitgereikt aan: Dhr. Rob van Veelen

Feestelijke opening van de Nederlandse taallessen bij Assadaaka Community. “Voor ons is dit een groot feest,” zo verwelkomde Ahmed El Mesri de nieuwe deelnemers aan de Nederlandse taallessen. Met het inschrijven voor de lessen ging gisteravond in het Vriendschapshuis op … Continue reading

Vredesboodschap van Ahmed El Mesri op 4 mei

4 mei herdenkingsbijeenkomst bij het Ceramplein was bijzonder mooi met veel indrukwekkende Vredesboodschappen door diverse bewoners vanuit de vele verschillende gemeenschappen in de buurt en ook Ronald Plasterk, Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties was bij de herdenking aanwezig. Dames … Continue reading

Kernboodschap vrijheid: Yasmine van JP. Coenschool op 4 mei

Op 4 mei dodenherdenking bij het Ceramplein Indische Buurt was heel veel indrukwekkende Vredesboodschappen door diverse bewoners vanuit de vele verschillende gemeenschappen in de buurt en ook Yasmine van de JP. Coenschool heeft een Vredesboodschap gedaan. Diversiteit was goed vertegenwoordigd.Vrijheid … Continue reading

Verslag 4 mei 2016 een stille tocht/bijeenkomst

De 4 mei bijeenkomst begon gewoontegetrouw in de Palembangstraat 52 in het Vriendschapshuis met koffie en thee. Na de koffie ging men in stille tocht naar het Ceramplein. Het was heerlijk zacht weer, de bomen stonden in teergroene kleuren onder … Continue reading

Brug naar begrip

Naar aanleiding van het grote animo voor de vorige voorstelling op 5 april volgt op 20 mei een tweede voorstelling! Assadaaka Community organiseert opnieuw de vertoning van de film ‘De Beslissing’ met een aansluitend debat geleid door Wahid Sanouji. Deze … Continue reading

Posted in Onze Hoop | Leave a comment

Samen tegen racisme & discriminatie – zaterdag 19 maart van 13:00 tot 17:00 – Amsterdam, Beursp

MANIFEST 21 MAART 2016 VERHARDING De wereld schudt op haar grondvesten. Onzekerheid als gevolg van crisis, oorlogen en aanslagen wordt nationaal en internationaal uitgebuit. De gevestigde politiek gebruikt bevolkingsgroepen als zondebok om de aandacht af te leiden van bezuinigingen. In … Continue reading

Gehandicapten worden ook gediscrimineerd

Als onderdeel van de actiemaand tegen racisme en discriminatie organiseren het Platform Gehandicapten Zuidoost en Stichting Onze Hoop en Assadaaka Community de themabijeenkomst: Gehandicapten worden ook gediscrimineerd Wanneer: vrijdag 11 maart van 16:30 tot 20:30 Plaats: Stopera – Waterlooplein, 1011 … Continue reading

Thema schizofrenie en drugs

Op 12 februari 2016 is er een bijeenkomst plaats gevonden over schizofrenie. Schizofrenie heeft meer dan een oorzaak. Het is onbekend hoe iemand schizofrenie krijgt. Maar de extra risico’s zijn wel bekend. Schizofrenie begint vaak in de late puberteit en bij jongvolwassenen. Daarnaast … Continue reading

Posted in Onze Hoop | Leave a comment

HELP VLUCHTELINGEN OM MENSWAARDIG TE ZIJN!

Assadaaka Community helpt vluchtelingen normen en waarden van ons land te leren! Nieuw in een vreemde land is natuurlijk niet makkelijk, men is een ander cultuur van normen en waarden gewend. Daarom willen wij ze verwelkomen met open armen. Wij … Continue reading

Uitnodiging Nieuwjaarsreceptie van Assadaaka Community

Beste vrienden, relaties van Assadaaka, Graag nodig ik U persoonlijk namens Assadaaka Community uit voor onze nieuwjaarsreceptie op 29 januari 2016 om 17.00 uur. Palembangstraat 52, 1094 TK Amsterdam. Voor Assadaaka Community wordt 2016 een cruciaal jaar in het kader van professionalisering … Continue reading